Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Aferthas
Halloj!

Jag är ny på forumet och hoppas hitta svar på några små frågor jag har. :)
Jag har en 960 2.5l från 95 och det finns några småfel jag vill åtgärda, nämligen följande:
Fjädern till handtaget både inner och ytter på förarsidan verkar ha givit med sig, det är alltså ingen spänst i handtagen.

Lädern på dörrarna har vecklat ihop sig mot rutan till, vilket jag gärna vill fixa.

Vänster sidoblinkers fungerar till och från. När den inte fungerar tickar vänster blinkers på snabbare än normalt. Jag har kontrollerat själva lampan, och bytt ut den gamla för att den hade rostade kontakter. I övrigt har jag inte rotat vidare i bilen efter fel. Säkringarna har jag kontrollerat.

En sista sak jag är intresserad av är att lokalisera bilens ECU. Är nämligen student inom elektroteknik, och är naturligtvis tekniskt nyfiken.

Tack för svar!
av rd350
Hej! Innerhandtag= en "sjuka" på dessa vagnar ej särskilt dyrt att sätta dit nytt. Ytterhandtag= justering av stag. Dörrklädslarna skaffar du på skroten från en 98a, dessa är sällan eller aldrig skrynkliga. Har du en i övrigt fin bil kan du köpa nya (ca tolv- femtonhundra styck, halva priset mot 940!) Motorstyrenheten hittar du vid vänster a-stolpe. Blinkersen är nog ett kontaktfel annars är det vanligt med reläfel, sitter i varningsblinkersknappen. Lycka till med din diplomatvagn! 8)

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]