Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Min fläkt på min 945'a som jag nyligen har köpt har bara två lägen: avstängd eller full sprutt.
Det är lite jobbigt att ha det så. Stegen 1-4 fungerar alltså inte. De är som steg 0, dvs avstängd.

Vad är det som har hänt tro? Tips?

Tack
wexe skrev:Du kan även ta ut fläkten och kolla så den inte går väldigt trögt den kan då bränna nya motståndet igen ev ta ut och smörj upp den :)
Volvos90 skrev:Byt motståndet sitter bakom handskfacket
Okej, då får man skruva ner panelerna. Är det omständigt eller?
wexe skrev:ta bort kåpan under handsfacket sen bort med 2 torxskruvar i handskfacket sen 2 10mm muttrar under sen drar du bort handsfacket och har massor utav plats :)
tack. bra då vet jag, och det ska alltså finnas ett motstånd som är kasst där bakom, behövs lödning, that's it?
Jag är ingen höjdare på el...
Om du kollar i tråden som länkades ovan (http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=13345) ser du bilder på hela motståndet, eller snarare motståndspaketet. Det sitter med kontaktstycken och en st torxskruv. Det enklaste om du inte vill löda och hålla på är att plocka upp ett nytt sånt fläktmotstånd på skroten. Kontrollmät så att termosäkringen inte gått.

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]