Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Afolkers
Hej. Har haft ett missljud sen vi bytte alla remmarna för någon månad sen. Står i en annan tråd ja skrivet i.

Iaf, när ja spreja på remmarna blev det ett helvetes väsen, tog bort den på ac kompressorn och det blev rätt tyst, så min fråga är helt enkelt:

Är det något som kan balla ur om jag kör utan den lite för att kolla om det är det riktiga felet?
Det riktiga ljudet är alltså inte det, men ja skulle kunna tänka mig att vi spänt remmen lite snett eller nåt.
av Afolkers
Okej, tänkte mest så de inte var nåt annat som händer, övertryck i systemet eller nåt som pajja nåt :roll: , inet vet jag. Verkar fan i mig som ljudet e tyst, måste fått de lite snett när jag spände remmen sist då eller nåt. Eller så är det ett lager i ac kompressorn som är paj. I vilket fall som helt så hördes ljudet hela vägen genom vevaxeln till växelspaken jävligt väl, men ljud leds ju konstigt så det är ju inget konstigt med det.
av Afolkers
Nej, det gjorde ju inte det. Vi bytte alla remmar, även kamrem, drog ihop skiten sen var de där ljudet där vid domgång ibland, som en vibration eller nåt. Lät väl från växelspaken, så trodde de var lådan först, men sen kom ja på att remmarna sitter ju faktiskt på vevaxeln så kan ju låta ändå. Men nu verkar de vara tyst, har dock inte testat så mycket än... men ska.

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]