Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Åhman
Tjenare, nu är det så att jag har kollat runt överallt på denna satans bilen vart det kan läcka någonstans, men jag har inte hittat någonstans vart det kan ta vägen. Det är inte så att den slukar vatten men det försvinner efter hand. Fyllde upp till max för ca 1 månad sedan och nu är det helt tomt i expansions kärlet. Ingen som har någon aning om vart det kan ta vägen ?
Väldigt tacksam för alla vettiga svar :)

Mvh Åhman !
Jag har haft så de pyste ut i gaveln längst upp på kylen på en 740 och på den andra jag hade så hade föregående ägare glömt att dra åt slangklämman längst ner på kylarn o då fick man fylla på lite då och då..
av Åhman
Hmm okej, vad jag sätt så är allt åt draget även kännt på det också och det sitter bra,

Motoroljan ser ut som den skall göra och ingen mockafärgad olja utan som den skall se ut :) Även när jag bytte olja för ett tag sedan så va den hur fin som helst.
av Åhman
Jadå det är bara att köra och se glad ut bara det att man få fylla på lite då och då ^^
Får bli till att göra detta eller kanske byta topplocks packning eller något :)

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]