Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan jag har några frågor jag haft min 940 ny ett tag har vart en fd polisbil
jag undrar lite då va de nåt speceilt med dessa va dom nåt trimmade? eller va dom standart i motorn mm

står enligt regpapper att de är 164hk

tackar för svar
Ltt har 135hk
Turbo (fulltryck) 165hk och turbo + paketet ger 190hk som sagt.
Sen har vi den italienska "polar" 2.0l som ger 155hk.

Du har förmodligen en vanlig fulltryckare då.
Fast de enda som skiljer mot ltt är en annan tryckklocka till turbon. Tidiga 940 kunde ha garret agg istället för vanliga 13c. Vilken årsmodell har du?
polisbilar byggs alltid på bas bilar, alltså har dom aldrig något extra.
Polisbilar andvänds tills dom är slut (som polis byter man inte bil för att det är roligt, utan för att det behövs)
min bil är inte slut extremt välvårad 940 finns inte en rostfläck och inredningen är som ny. därför jag skrev är för att bilen är så jävla snabb hehe. den gör mätarn ut lätt som en plätt därför jag undrar om dessa bilar som är fd polisbilar är trimmade
Ibland skiljer det en del om inte annat med extrautrustning. I min före detta taxi så är det extra långa fjädrar i bakvagnen, vilket gör att bakvagnen blir lite högre än normalt. Detta för att klara mer last/passagerare. Kanske ser bilen lite tuffare ut också pga det.

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]