Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante018
Hejsan..
Jag har skrutit om detta forum och kunskapen som finns här..en jobbar kompis kom till mig och bad(ER) om hjälp idag.
Bil:745-90
Motor:B230F
V-låda:M47
Ägare:Glad gubbe (Just nu )
Vad hände:
Lördag..åker ca 2mil för att handla...
åker sedan hem..efter ca 3km dör bilen utan förvarning..Helt sten död..har blir arg och öppnar huven,tittar och "ser" inget konstig,luktar inget konstigt...
Smäller igen huven,ringer efter hjälp..efter 10 min försöker han att starta igen..Brum!går kanon bra..hm ..
Glad i sinnet åker han hem,parkerar..det går ngn timme..hoppar in i lyxåket och ska på fest..kommer 200m sen..död igen..blir galen och promenerar till festen
Dagen efter sättar han sig i och staratar utan problem..
vart ska vi börja leta,lukta rycka?
är mkt tackasm för hjälp..
mvh Ante

Ändrat rubrik
DDD moderator
av figge77
jag hadde börjat med att kolla det vita relät bakom askoppen (till soppa pumpen) om det inte är de som är felet sitter det ett svart relä i motorummet vid expansionskärlet ( till spridarna) dessa 2 är klassiska fel.
av sicnarf
Ja.det luktar bränslerelä här tycker jag också.Kolla informationstråden högst upp här för at se relä placeringen.
Användarvisningsbild
av popeye65
Håller med Figge77
Kolla spridar reläet på expansionstanken, har haft samma fel, bilen bara dog och efter 3-5 minuter gick den igen och det var spridar reläet som var kasst.
Sök på forumet om spridar relä eller insprutnings relä och du hittar säkert många svar.

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]