Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Chii
Först skulle jag vilja säga hej til alla som ny på forumet. Jag impulsköpte en V90 med körförbud som nu rullat genom besiktningen men behöver lite kärlek för att bli riktigt fin. :-)-)

Den har gått 27000 och klonkar lite från framvagnen och jag misstänker dämparna då dom känns på tok för mjuka. Om man "rokkar" bilen stillastående hörs ett klonkande från ett av dämpartornen. Jag kollade lite efter ersättningsdämpare men hittar bara dom som inte är för mulitaxel. Var får man tag i passande dämpare. Kan tilläggas att denna bil ska vara så nära som original som möjligt så all typ av sportdämpare går bort.

Hoppas på bra hjälp från forumet med min nya ögonsten och lösningen på mitt dämparproblem
av Casal
Hej och välkommen till forumet!

Du hittar inte dämpare till multiaxel säger du, med det låter som att du kikat på bakdämpare då? Det var väl fram det lät?

Sportdämpare tycker jag är rätt dumt att utesluta om de är både billigare och bättre.
av rd350
Kolla originaldämparna först, inte alls säkert att de är så dyra. Kolla även krängningshämmarstagen så de är friska, brukar vara glappa med oljud som följd. Grattis till köpet föresten, klart trevlig bilmodell! 8)

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]