Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jaegarn
hejsan , undrar lite vad jag ska ha för däcktryck på 945 har, satt på sommardäcken i dag , däcken är nokia 205/55 R16 91H , vad skulle ni kört för däcktryck . Tänkte även att bilen drar för jävligt mkt åt höger sidan kan de bero på däcktrycket ? var aldrig nått förut när vinderdäcken var på ?. tacksam för svar
Senast redigerad av 1 jaegarn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av chrille740
att den drar åt höger kan bero på att det är för lite luft i däcket eller att bilen behöver hjulinställning men förmodligen räcker det att pumpa däcket.
Användarvisningsbild
av js1
Jag hade kört 2,6Kg
av jaegarn
Perfekt , då ska jag testa o dra i 2.6 i moorn och se om de blir bättre ;)
av Cicaro
Jag kör med 2.0 bar fram och 2.1 bar bak, 14" och 740 förvisso ^^

Att bilen drar åt höger kan bero på att något däck är felbalanserat också... Drog den inte höger med vinterdäcken och det inte hjälper med luftpåfyllning skulle jag satsa på att balansera om däcken om det är störande mycket...
Användarvisningsbild
av js1
Obalans lär knappast orsaka att bilen drar åt ngt håll. Du är säker på att det är som den drar? Det är inte som den spårar? Bredare däck har en benägenhet att spåra mer, vissa fabrikat mer än andra.
Användarvisningsbild
av emwtur
Steg 1:
kolla lufttrycket !
Steg 2:
har du original dimensioner och original fälgar på både vinter och sommar däck?
- har du annan offset på någon av däckuppsättningarna så kan det "dölja" allehanda fel !
känn på navet när du kört en bit - blir det varmt så kan det vara en broms som ligger på !
/emwtur
av volvo944gl
Jag brukar köra på 3 - 3,3. funkar fint på sommaren=)
av jaegarn
Hm jag pumpade i 2.6 bar i däcken , men den drar fan lika mkt till höger :S , vetofan vad de kan vara för fel , någon som har nått annat förslag ?
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]