Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av v70 tdi
Har en 740 från 92 som vindrutetorkaren har stannat i intervall läge men när jag slog över till
konternuerlig drift så funkade den. Men nu har den svårt att gå på vanlig lägge. Plockade isär å satte
dit en extra jordkabel men det hjälpte inte. Missade att smörja upp länkaget, ska göra det. Någon som har några
tipps på vad det kan vara??????
Användarvisningsbild
av emwtur
svårt att gå ?
vad betyder det ?
den "hackar" ibland ?
den vill inte starta / stoppa ?
stannat i intervall läge får du nog också berätta mer om - går den inte ur intervall-läget ?
/emwtur
av v70 tdi
svårt att gå ?
vad betyder det ?
den "hackar" ibland ?
den vill inte starta / stoppa ?
stannat i intervall läge får du nog också berätta mer om - går den inte ur intervall-läget ?
/emwtur

På första läget så går den sakta och rycker, ibland stannar den helt. Är som att det inte är nog med kräm i motorn.
Om den stannar på första läget så går det oftast att köra på läge 2. Om jag stänger av torkaren så kan den stanna mitt på rutan, den går då inte tillbaka till startläge. På intervall-läget går den ett par ggr sedan stannar den i startläge.
av Candypig
Hade ett "liknande"(?) problem 2007 på min 940, torkarna gick skittrögt, nästan som på "gamla" bilar, rörde sig knappt men på högsta fart gick de som vanligt, detta började efter en utl. semester med bilen i 40+ värme, när jag kom hem så tog jag loss torpedplåten och DRÄNKTE länkaget (allt som rörde sig) i diverse smörjoljor, sen dess har de funkat som vanligt.
Användarvisningsbild
av emwtur
det låter som om motorn är skadad - kan vara kolen som är på upphällningen i motorn.
/emwtur
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]