Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Silverangel
Hej =D

Har då haft problem med ecc på min 945 i ett år nu, börjar bli trött...

Den fungerade inte när jag köpte den, så vi täthetskontrollerade och fyllde på nytt köldmedel och ny olja förra sommaren. Sen dess har den bara fungerat korta stunder när det är väldigt varmt ute, 25 grader eller mer (förutom en gång, då funkade den nästan hela vägen till Göteborg). Sätter man ström direkt på kompressorn så hoppar den igång, eller om man sätter ström innan tryckvakterna. Har mätt upp den grön/röda kabelen ifrån styrenheten utan att få ström. Har prövat med en annan styrenhet. Har bytt innertempmätaren med (tyckte minsann att det var för varmt när man hade vredet på 22 grader, å det hjälpte ju, dock hoppade inte acn igång).

En kul grej hände en gång med, när jag av en annan anledning hade huven öppen å bilen igång, full värme på utan defroster. DÅ började kompressorn snurra, å snurrade tills jag stängde av bilen.

Är det någon som vet va det kan vara för lajbans i mitt ecc system? Eller ett kopplings eller kretsschema kanske? gärna i pdf format.

Tackar!
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]