Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Håller på med en volvo 745GLE med B230E motor

Den vill tända men gör det ej har kollat gnista den är vit, är det tändstiftena eller är det kablar eller ska ajg leta etfer en ny tändmodul?

Tändstiftena är volvo orginal.

Har någon en bra ide om vad det kan vara av dte jag skrivit?

Mvh Mathias
Senast redigerad av 1 Rookkeer, redigerad totalt 0 gånger.
av TjoffeBakaz00r
Hej
kolla relät till bränslepumpen om det funkar som det ska borde det vara tankarmaturen som krånglar så kolla den, kontakten på armaturen till den förpumpen brukar rosta sönder
Användarvisningsbild
av Rookkeer
TjoffeBakaz00r skrev:Hej
kolla relät till bränslepumpen om det funkar som det ska borde det vara tankarmaturen som krånglar så kolla den, kontakten på armaturen till den förpumpen brukar rosta sönder
Den fungerade det är bara pumpen i tanken som är paj men den vill inte tända
av Pelleturbo
vet ej om de är samma typ av motor, men jag hade samma sak på min 745 glt dock 89.. det va lmm spm va kass tydligen.. men vet ej om det är samma fel..
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Pelleturbo skrev:vet ej om de är samma typ av motor, men jag hade samma sak på min 745 glt dock 89.. det va lmm spm va kass tydligen.. men vet ej om det är samma fel..
Jag har kollat och den ger bara en vit gnista får införskaffa nya stift tror jag
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Rookkeer skrev:
Pelleturbo skrev:vet ej om de är samma typ av motor, men jag hade samma sak på min 745 glt dock 89.. det va lmm spm va kass tydligen.. men vet ej om det är samma fel..
Jag har kollat och den ger bara en vit gnista får införskaffa nya stift tror jag
Har testat med nya stift fungerar ej ska kolla med en annnan tändmodul också

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]