Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Cicaro
Har ett ok som skurit(höger fram) och tänkte passera biltema på väg till garaget på lördag för att sen byta det, tyvärr har någon slitit loss lappen på stolpen så jag har ingen aning om vad det är för ok, tittade hur det såg ut, var dubbla slangar iaf och bilen har inga absbromsar, finns det något enkelt sätt att identifiera oken eller måste jag köpa ett ok av varje och gå tillbaka med det som inte passar?

Tänkte ev. byta till sommardäck idag och kan ta några kort då i hopp om att någon av er kan hjälpa mig identifiera om jag inte fått något vettigt tips på vilka ok som är vilka?

Sitter 14" däck orginal på bilen så jag antar att det är den mindre varianten 64-0912 som är rätt skivor iaf?
av Cicaro
Uppdatering:

Frågade kanske om hjälp lite för tidigt, bytte till sommardäck och kollade då runt på oket och hittade texten Bendix präglat i metallen fram :-)

Så jag köper ett bendixok så borde det lösa sig :)
av Cicaro
Ah!

Det förklarar saken, jag letade efter den i 700/900forumet :p trodde den försvunnit vid något tillfälle när jag inte hittade den.

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]