Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 940 Turbo -94 som går oroligt på tomgång samt hackar vid mindre gaspådrag..

Ska tilläggas att när man startar den och den stått en längre stund (ca 5 timmar), så går den bra på tomgång i ca 15-20 sek, sen börjar den missa.. och det kommer mer och mer desto längre den får gå..!

Har bytt:

Tändkablar
Fördelarlock och rotor
Bränslefilter

Några som har nå fina ideer över detta så vore det kanon om ni vilja dela med er! :)

Mvh Daniel
Senast redigerad av 1 dannec5, redigerad totalt 0 gånger.
okej, ter det sig på det viset om soppa pumpen är kass? den funkar ju fint när man gasar osv annars..

hur förklarar du att den går i början då? har den soppa tryck då eller vad?

Hur kollar jag soppa trycket?

Mvh Danne
Jag hade liknande problem med min men mitt var inte lika regelbunden med när den gick redigt. på min var det iaf en packning vid en spridare som hade gett sig, kan vara värt att titta iaf.
Okej! ska kollas.. Om bräslutrycksregulatorn e slut kan det då gå liknande problem? iom att den går fint i 15-20 sek när den stått ett tag...

Tror att problemen uppkom efter att jag fått soppatorsk.. om det nu kan hjälpa er någe mera..

Mvh Danne
Är tryckregulatorn slut kan den bete sig just så, det tar några sekunder för den att bygga upp ett hiskeligt tryck. Har du tillgång till utrustning att kolla bränsletrycket med så börja med det.

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]