Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kareta
Är det girling jag har? (klicka för större bild)
Bild
Bild

Enligt ToXtreme bör det vara det eftersom alla GLT 16v har 2-kolvs girling, se http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=20905 . I den tråden kan man också se att girling har ett hål och bendix två. Även om mina ok inte ser ut som de girlingok som visas har mina ändå bara ett hål vad jag kan se..

Girling?? ?:-/
Användarvisningsbild
av sidhabo
Du har Girling, 2-kolv. De enda bilderna i den andra tråden är för oken i bak.
Men det är alltid lite osäkert när man handlar ok till 740.
Jag brukar handla på Mekonomen via mitt reg nr, samt ta med båda varianterna de har.
Sen är det bara att lämna tillbaka den som blir över 8)
Inte billigaste varianten .... men man slipper stå där med fel grejor ;-//
Användarvisningsbild
av emwtur
sidhabo skrev: Inte billigaste varianten .... men man slipper stå där med fel grejor ;-//
beror på hur man räknar - räntan på en tusenlapp en dag eller köra 2 mil till mekonomen :-)

oftast är det helt "gratis" att "låna" hem grejor på det sättet - utom att man måste ligga ute med lite pengar.
Jag kommenterar bara för att jag själv gör på samma sätt många gånger,
det finns inget värre än att stå med fel/för lite grejor , med bilen i bitar, en lördagkväll.
då ångrar man att man inte tog med tex bromsslangar hem också, när man skall byta ok.
/emwtur

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]