Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenis..

Jag har fått lite problem med min 965 - med m90 låda.. den slutade fungera helt plötsligt "lådan då" far min trodde först d var hydraloljan som var för låg så han kolla och fylla på och luftade systemet men d hjälpte inte, då är juh nästa tanke att d é kopplingen som har gått eller hur!?
Men far sa även att det vara vara något vid växelspaken som har hoppat av, så min fråga/or till er är vad ni tror och om ni vet hur jag ska få bort damasken och mittkonsollen så vi kan kontrollera var d é fel innan vi börjar riva av växellådan då jag inte har verkstad eller plats till d =/

Tack på förhand!

MvH: SkäggBiffen
Det enklaste är väl att krypa under bilen och kolla växellänkaget, eller har jag fel? Kommer inte tyvär inte ihåg hur man får bort växelspaksdamasken. :oops:
Vad menar du att den inte funkar? skrorrar lådan eller är växelspaken helt livlös, får du in nån växel?
Fluffen skrev:Det enklaste är väl att krypa under bilen och kolla växellänkaget, eller har jag fel? Kommer inte tyvär inte ihåg hur man får bort växelspaksdamasken. :oops:
Vad menar du att den inte funkar? skrorrar lådan eller är växelspaken helt livlös, får du in nån växel?

okok.. ja problemet är att jag har nästan nyligen flyttat till lägenhet och jag har inte någon domkraft här så d é svårt att komma under bilen..
Ja asså jag lånade ut bilen till min far och han kom precis hem och där bara la kopplingen eller något av för vi kunde inte få i någon växel längre.. 1an & 2an hör man inget men så fort man försöker få i 3an så skorrar d utav helvete...
Fluffen skrev:Skulle det varit kopplingen skulle ju alla växla skorra kan man tycka. :roll:

ja jo... ja jag vet inte, jag ser bara pengarna jag inte har flyga iväg.. d é därför jag hoppas på att d ska vara något billigare.. och inte en hel kopplings satts på ca 2700kr!! =/

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]