Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Goddag!

Har haft bilen i ca 3 månader och ungefär för 2 månader sedan började lambdasondslampan lysa och bilen kunde lägga av, efter ca 10 - 20 sekunder startade bilen igen utan problem, och lampan visade att det var en felkod nånstans, men nästa gång man startade lyste ingen lampa. Och detta har då hänt kanske 5 ggr. Men nu i helgen började bilen gå riktigt dåligt ,kändes som växellådan först men visade sig att den började gå på två cylindrar, bilen var riktigt svårstartad och när vi skulle ut och provköra la bilen av, slutade med bogsering! Annars har bilen alltid varit jättepigg och inga andra problem i motorn förutom detta. Jag misstänker att det kan vara tändningsgivarkabeln, eller vad det nu heter. Jag har dock inte kollat felkoderna, jag förstår ärligt talat inte hur man gör. Men tänkte ifall nån har varit med om liknande?
Vad tror ni? Vore jätte tacksam för hjälp! ;-//
Tja. Har ett liknande fel på min 940 fulltryckare, går bara på 2 har bytt fördelarlock,rotor,tändkablar o stift, men går fortfarande bara på 2. Där blir tryck i expansionskärlet också, vilket tyder på dålig toppackning, skulle de kunnna vara problemet?
Problemet uppstod bara helt plötsligt under lugn körning... fattar absolut inget... Tacksam för svar. Mvh
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]