Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 740gle
I fredags började bilen gå dåligt på tomgång den höll sig på strecket ovanför noll på varvräknare men gick att köra dock så ryckte den lite smått. Nästa gång jag skulle ha bilen starta den som vanligt men tomgången va låg strecket ovanför noll på varvräknaren och ryckte lite smått. Och nästa och sista gången starta jag bilen och den starta fint men tomgång låg körde i väg ut på vägen där den la av, provade att starta men startar inte, de lukta bensin så det borde komma fram, den vill starta och tänder till men går inte i gång, i går provade jag att starta bilen då starta den och gick i gång ungefär 10 sekunder sen dog den igen, provade att starta efter det också men det går inte, den vill starta och gå igång men ändå så gör den inte det. Miljölampan va inte tänd och får inga felkoder, har tagit ur och gjort rent tändstiften, kollat bränsle relät, bensinpumparna surrar och kollat säkringar.
Bilen är en Volvo 744 GL/E B230F 1990.
Uthil skrev:Det luktade bensin sa du. Har du kollat bränslefiltret, eller någon bränsleslang kanske har spruckit?
Kan bara hålla med, typiskt filtret eller om du har en förpump som skickat med allt som den innehåller i,n,k det lilla påsfiltret, då sitter allt i b-röret eller stora filtret vid högt-pumpen...
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]