Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har köpt en 740 med en b230k som dricker otroligt med soppa tycker jag. Senast jag var och tankade hade den tagit 1.6l/milen. Men konstigt nog så går den bra.

Förutom att tomgången kan ibland vara låg och ibland hög. Sen är de ingen skillnad när jag drar ut säkring 13 som ska vara till tomgångshistorien eller om de var automatchoken.

Vad är felet när den slukar så mycket soppa?
jims skrev:Hej!

Har köpt en 740 med en b230k som dricker otroligt med soppa tycker jag. Senast jag var och tankade hade den tagit 1.6l/milen. Men konstigt nog så går den bra.

Förutom att tomgången kan ibland vara låg och ibland hög. Sen är de ingen skillnad när jag drar ut säkring 13 som ska vara till tomgångshistorien eller om de var automatchoken.

Vad är felet när den slukar så mycket soppa?

låter som den får för mycket luft , så den slukar mer bensin istället.. men är inte helt hundra .det är la förgasare på K motorna ? man kan justera förgasarn ..rätta mig gärna :)
K som i Katastrof... :roll:
Problemet i grunden är att packningarna i och under förgasaren ger sig. Ska det bli riktig ordning på den så får man plocka isär den, göra rent, byta packningar och göra en grundinställning. Sist jag skruvade på en sån hade renoverinssatsen utgått på Volvo, vet inte om det går att få tag i nån annanstans...

Många plockar på ett komplett insug från en A-motor i stället.
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]