Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av alex960
hej allihop jag har hittat en 744 diesel med d24 motor då jag själv aldrig har haft med en sådan motor att göra undrar jag lite vad man ska kolla på dessa.lista gärna för och nackdelar.jag har tänkt att köpa denna IDAG kanske. mvh alex
Senast redigerad av 1 alex960, redigerad totalt 0 gånger.
av Arne
Se upp med toppackningen de gamla D24 var lite känsliga och ventispelet på utblåsventilerna brukar vilja försvinna till 0. Detta blev bättre på de senare D24 TIC från -93 då de fick hydrauliska ventillyftare. Fråga även när kamremmen var bytt senast. Ska bytas efter 12000 mil.
Användarvisningsbild
av alex960
Arne skrev:Se upp med toppackningen de gamla D24 var lite känsliga och ventispelet på utblåsventilerna brukar vilja försvinna till 0. Detta blev bättre på de senare D24 TIC från -93 då de fick hydrauliska ventillyftare. Fråga även när kamremmen var bytt senast. Ska bytas efter 12000 mil.
okej kamremmen ska kollas.hur är denna motor om man jämför med rödblockaren om k-remmen brister?är det ventilsallad då?
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..