Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SM7DYZ
Har ett problem med takbelysningen,när man sätter nycklen i dörren skall takbelysningen tända sen skall det dröja
någon minut förren det släcks i taket när man sätter sig ,mitt fungerar inte,nu undrar jag vad som gör att det inte tänder är det något relä som är i sönder mm... volvo 960 1997
av Cicaro
Kan du tända takbelysningen manuellt? Lyser takbelysningen när du öppnar dörren?
av SM7DYZ
Ja allt fungerar utom fördröjende av ljuset,har plockat isär amaturen,det sitter bara en givare till tempen och
3 st lampor, det är 3st funktioner på strömbrytaren till och ifrån samt fördröjende av ljuset .
tack för du svarade på frågan

Stig/SM7DYZ
av Cicaro
Hej!

Hm hm hm. Jag är osäker på hur det ser ut på 960. Däremot så har de fel jag sprungit på vad gäller innerbelysningen på 700serien alltid återfunnits i dåliga kopplingar i stolpen mellan förarsäte och baksätet(där strömmatningen går till innerbelysningen. (Går konstant+, Konstant- och sen - ledare till dörröppenfunktionen.) Båda gångerna innerbelysningen har försvunnit har det gått att åtgärda genom att ta bort kontaktstyckena som volvo har och löda ihop tåtarna med krympslang runt istället.

Som sagt jag är osäker på 960ns elsystem men om det fungerar när du öppnar dörren och det bara är fördröjningen som felar så låter det onekligen som problem med styrning av något slag..

Av följande tråd att döma så verkar fördröjningen sitta i innerlampan:
http://89.221.240.100/forum/viewtopic.php?f=36&t=44593

Släng iväg ett PM till eccy243 och hör om han lagade sin :-)

Lycka till!
av SM7DYZ
Jag tackar för alla svar..jag var inne och tittade på kretskortet de hade avbildat ,men bilen var en 92a min är en 97a
de komponenter som satt på kretskortet som var avbildat fanns ej på mitt det var helt tomt på komponenter,
skulle tro att som den sista skrev relä under mittkonsollen skall prova om jag hittar reläet Hi
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]