Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjaaa har några frågor som jag vill få besvarade :)

Bilen är en volvo 745 glt 16v -88b

Hur vet man vilken styrväxel man har?

En annan fråga hur vet man vilket glas man ska ha till ytterbackspegeln, Har elspegel som är eluppvärmd
har försökt kollat på http://www.skruvat.se men får ingen klarhet i vilket glas jag ska ha.

Någon som har tips på hur man ska ställa ljusinställningen i fram när man har kapade fjädrar, kommer inte ihåg vad dämparna hette, Men dom höjer sig 20-40mm när bilen blir varm, Inte hi-jackers

Tack på förhand :) :-)-)

// Jimmy
Senast redigerad av 1 Huzzi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Informationstråden - 6 - vilken styrväxel...

Det står ju lite info en bit ner, t ex:
Glas med värmekontakt
Vidvinkel glas
Monteringssida: Vänster

Kapade fjädrar ihop med nivåreglering är inte en bra ide. Dämparna kommer att försöka hålla bilen på "rätt" höjd, och utan hjälp av fjädrarna kommer dom att få jobba hårt... Kan väl gå att svetsa på ett par öron på länkarmen och på så sätt flytta ner infästningen till stötdämparen.
Användarvisningsbild
av Huzzi
Tack för svaret de har löst sig med damasken iaf..

Men har 2 frågor till..

Går de att byta nivameter(osäker stavning o namn) rakt av mot vanliga dämpare?

Overdriven börjar blir svår att få i... Ibland kan de ta mellan 10 sekunder upp till 2-3 minuter innan den växlar, ibland växlar den inte alls.. Någon som vet vad problemet kan vara?

// Jimmy
Användarvisningsbild
av emwtur
Huzzi skrev: Overdriven börjar blir svår att få i... Ibland kan de ta mellan 10 sekunder upp till 2-3 minuter innan den växlar, ibland växlar den inte alls.. Någon som vet vad problemet kan vara?
Börja med att kolla olje nivån i växellådan!

/emwtur
Användarvisningsbild
av Sparkz
Huzzi skrev: Går de att byta nivameter(osäker stavning o namn) rakt av mot vanliga dämpare?
// Jimmy
Byt fjädrar med, det sitter klenare fjädrar ihop med nivomaterna.
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]