Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 965Peter
Hej
jag bytte motor i helgen och den startade men lampan som visar att det är något motor problem lös men jag körde en sväng och testade den. Gick jätte fint inga oljud alls och gick jämt, Men sen stängde jag av den för och kolla felkod, Det var felkod 123 på sockel 2 (motorgivarsignal saknas) men bilen gick innan och lampan lös när ja fick igång bilen direkt. Och nu startar den inte. Får endast ett tändande i början sen inte en tillsyne till tändning. Vad kan vara fel? tacksam för alla svar!

Mvh Peter :D
av I.H.P
1-2-3 För Motronic 1.8 är tempgivarsignal felaktig, glömt koppla in?
Vilken årsmodell på nya motorn?
Fr.o.m Motronic 4.4 ca 1995 sitter det bara en gemensam givare på termostathuset, men innan dess var det en för motorstyrningen bak på toppen oxå.
Jag tror inte att givare för 1.8 & 4.4 är kompatibla?
//Björn
av 965Peter
I.H.P skrev:1-2-3 För Motronic 1.8 är tempgivarsignal felaktig, glömt koppla in?
Vilken årsmodell på nya motorn?
Fr.o.m Motronic 4.4 ca 1995 sitter det bara en gemensam givare på termostathuset, men innan dess var det en för motorstyrningen bak på toppen oxå.
Jag tror inte att givare för 1.8 & 4.4 är kompatibla?
//Björn
tack för tipset. Det va den ena kabeln som hade hoppat ur tempgivaren. Tack för hjälpen
Mvh Peter
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]