- lör 24 okt 2009, 22:48
Jag har idag tagit bort kupéfläkten helt och den var full med löv. Jag skruvade bort självaste fläkten och rengjorde den, samt smorde upp den ordentligt. Inget missljud alls kommer från den. "Men" det uppkommer ett missljud i mitten av bilen lite svårt att lokalisera exakt med fläkten är på 0 så det borde inte vara den, det låter mer som en ojämnt ljud ex en rem eller liknande. Finns det något i kupen som kan göra detta ljud? finns det nån temp sensor som dammat igen? Jag har läst om detta men vet inte om min bil har en.
Ljudet dyker bara upp då jag startar motorn, det är inte ett högt ljud, inte ett rasslande ljudet är svårt att beskriva. Då jag lyssnar ordentligt så verkar ljudet iaf komma nånstans vid växelspaks området. Det är inget fel p motorn eller växellåda...
Jag har en 945 -93 med AC, manuell vxl låda.
Ljudet dyker bara upp då jag startar motorn, det är inte ett högt ljud, inte ett rasslande ljudet är svårt att beskriva. Då jag lyssnar ordentligt så verkar ljudet iaf komma nånstans vid växelspaks området. Det är inget fel p motorn eller växellåda...
Jag har en 945 -93 med AC, manuell vxl låda.
Jag valde inte volvo... volvo valde mig
Bmw är även den en fröjd att äga (318i) som ny
Bmw är även den en fröjd att äga (318i) som ny
- By Carlspecial