- tor 22 okt 2009, 15:59
Har en 745 90:års mod. automatlåda, den har gått ca 33000 mil,
mitt problem är att den har fastnat i ett läge eller rättare sagt den växlar endast till 3:ans växel,
lampan lyser för låsning av 3:an, det går inte att släcka den med knappen på växelföraren.
Nu undrar jag om någon vet vad det är som styr detta, knappen är hel, styr den ett relä
i så fall vilket?
eller går knappens signal direkt ner i lådan?
jag förmodar att det är någon form av solenoid nere i lådan som styr detta sedan,
vore tacksam om någon har en förklaring eller vet hur det hela fungerar, om det nu är så
att det hela går via relä och solenoider osv. finns det någon form av ritningar
på detta ?
/Jan
mitt problem är att den har fastnat i ett läge eller rättare sagt den växlar endast till 3:ans växel,
lampan lyser för låsning av 3:an, det går inte att släcka den med knappen på växelföraren.
Nu undrar jag om någon vet vad det är som styr detta, knappen är hel, styr den ett relä
i så fall vilket?
eller går knappens signal direkt ner i lådan?
jag förmodar att det är någon form av solenoid nere i lådan som styr detta sedan,
vore tacksam om någon har en förklaring eller vet hur det hela fungerar, om det nu är så
att det hela går via relä och solenoider osv. finns det någon form av ritningar
på detta ?
/Jan
). men då tappar du den funtionen att du kan låsa den på trean men ärligt när anväder man den funktionen :) . jag kan kolla vilka stift det är om du är intresserad?? p.s signalen går via relät till en solenoid i lådan.
- By UnleashFusion