Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tjovve
När det regnat så lever min 740 -90 ett eget liv vid start. Går på tre, ibland knappt det. Går annars jättebra. Kan ju "byta" grejor tills jag hittat felet men det är ju roligare att gå direkt på. Och billigare förstås.
Tacksam för tips!/K
Användarvisningsbild
av Tjovve
Kan ju vara spricka fast den inte syns. Provar med nytt lock och rotor i morgon. Kan man lita på Biltemas? Flera förslag!!!/K
Användarvisningsbild
av cybermunk
Biltema är lika bra som alla andra, tror till och med att det tillverkas av Bosch/beru
av calle945
låter troligt jag märkte härom dagen när det var väldigt dimmigt att min bil var svårstardad har nämligen ingen lock/kåpa över där eller vad man ska kalla de...

4 försöket med lite gas så gick det bra:P
Användarvisningsbild
av Tjovve
Bytte rotor och lock, behövdes. Bytte även kablar och stift. Såg inte så dåligt ut. Så håll tummarna om det regnar vid nästa start. En fundering: det svarta locket som skall sitta innanför rotorn, hur viktigt är det? Det följde inte med något nytt och det gamla gick sönder för rotorn hade rostat fast./K
bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]