Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av borcon
Hej

Efter att ha bytat bränslepump i fredags så fungera bilen perfekt. Jag körde fredag kväll, lördagen och söndagen.
Jag körde sista gången vid 16.00 idag och bilen gick som en klocka. Jag lät bilen stå ute parkeringen till kl 18.00
och skulle köra iväg. Då är bilen helt död, en granne körde mig till kursen. När jag kom hem vid 20.00 tiden prova jag starta bilen igen, den gick igång ett litet tag men stanna direkt. Jag prova igen samma sak igen den starta gick 2-3 sek slockna helt igen. Någon som har något gott råd att ge.

Tackar på förhand

Borcon
av borcon
borcon skrev:Hej

Efter att ha bytat bränslepump i fredags så fungera bilen perfekt. Jag körde fredag kväll, lördagen och söndagen.
Jag körde sista gången vid 16.00 idag och bilen gick som en klocka. Jag lät bilen stå ute parkeringen till kl 18.00
och skulle köra iväg. Då är bilen helt död, en granne körde mig till kursen. När jag kom hem vid 20.00 tiden prova jag starta bilen igen, den gick igång ett litet tag men stanna direkt. Jag prova igen samma sak igen den starta gick 2-3 sek slockna helt igen. Någon som har något gott råd att ge. Bilen är en 1995 årsmodel 945 2.3 lågtrycksturbo FK motor. Jag byta bränslepump pga att den väste och levde om i 5 dagar innan bilen slutligen la av. Har endast en pump sitter i tanken.

Tackar på förhand

Borcon
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]