Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Banck
Håller på att byta motor i min 740 glt, har suttit en b234F i den och ska slänga i en B230FK. stötter på problem när jag skulle lägga i den nya motorn få motorfästena inte stämmde för 5 öre.

Då är min fråga om alla 8v motorfästen är lika och att de skilljer sig mot 16v fästena?
av volvo944gl
Om jag får fråga? Varför skall du byta till en b230fk? Funkar inte 16V bra?
av volvo944gl
Ja det gör det.men asså 16V brukar ju gå svinbra! :) vad skall du göra med motorn sen då? och sen eftersom du skall byta motor till fk istället så kommer du att få byta alla el kablar,tändningsdelar. det blir en massa kosnader :P är det inte lättare o köpa en 2,3 S då?
av volvo944gl
Okey. fy fan. Jag har en kompis som har en framvagnsbalk från en 940 fk motorn. om du kanske är intresserad :)
av Banck
det låter mycket intressant. pris? vart befinner den sig? han har inte servaslangar också? märkte att pumpen får sitta på andra sidan så behöver andra slangar:(
av volvo944gl
Bilen finns i västra götalän. pris vet jag inte. kan kolla upp det.. hela framvagnen finns tror jag. den är krockad på höger frambalk vid framrutan.. jag kan kolla upp detta tills imorgon.. så kan jag skicka ett pm till dig. jag tror han vill bli av med sakerna snabbt ;)
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]