Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo740an
Tjena, har en 740 med ett larm som inte är inkopplat, varför kopplar man ur dessa och hur kopplar man in dom igen vanligtvis? Det enda jag kan se direkt är att kabelskon som ska sita på larmtutan är av. Men det kan väll knappast vara det enda.

Så hur kan jag koppla in det igen tro?

Mvh!
Dyrt att laga kan vara en anledning, jag skulle personligen inte koppla in detta igen då jag har bökat en hel del med krånglande larm på 7/900 serien senaste tiden :twisted: Vet du hur larmet är bortkopplat?? Möjlighet att fråga personen som kopplade bort detta? Troligen så är larmet strömlöst och byglat på startspärrarna :wink:
Jo jag misstänkte de va något sånt, nej jag vet inte hur det är bortkopplat! Önskar jag visste det! Har inte ens chans att fråga personen som kopplade bort detta tyvär heller. Larmet är strömlöst, jo det förstår jag men VAR har man kapat strömmen? Och vad innebär det att bygla startspärrarna? ?:-/

Mvh
av nicklast
lyfter denna!..

jag har problem med mitt larm efter ja tog bort batteriet!..

du som fixat med larm tidigare kanske kan knäcka denna nöt!?..

hittar inga säkringar på larmet, enbart 2st relän.. immobilaizer står det på ena kabeln från boxen som går till relät. de tär väll startspärr?..

hur byglar ja denna för att få bilen att starta?.

MVH

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]