Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jockemustafa
Jag kör runt i en 945 -92.

Elstolen har krånglat ett jäkla tag och inte orkat ta tag i det. Idag fick jag ett ryck och skruvade loss hela förarstolen (hatar sånna infall för nu måste jag ligga på golvet och köra) för att se hur det ser ut där under och hur det hela är uppbyggt.

Problemet är att stolen går helt perfekt MEN börjar hacka när man ska köra den fram den sista decimetern. Misstänker att det är ett eventullt relä som börjar tröttna.

Frågan är basic och säkert lätt. Finns det ett relä någonstans och var sitter det isåfall? Hittade vad jag tror är ett relä under stolen men vill vara hundra innan jag börjar greja med det. Grön till färgen.
av Vovlo_Henrik
Stolen går som vanligt förutom sista biten alltså?? Hur ser skenorna ut som stolen sitter i? Är inte ovanligt att dessa är fulla med grus glasspinnar bananskal och annat skräp :wink: Tror mer på skräp eller att den kärvar då den funkar i övrigt :-)-)
av jockemustafa
Kan tillägga att det inte bara gäller fram och bak som krånglar. Även positioneringen av ryggstödet som jag glömde skriva. Just därför misstänker jag att det är någonting annat än skräp.

ja det va en upplevelse att gräva under stolen. Trodde jag kände bilen till 110% men IKKE. Hittade MASSA skit från alla tidigare ägare. Plötsligt kändes bilen inte bara gammal, utan JÄVLIGT gammal. Men ska ut och kika till helgen hoppas jag.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Det sitter ett relä i manöverenheten. Men f*n vet om det är utbytbart!?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Det finns en säkerhetskrets som bryter strömmen till relät om knappen varit intyckt i mer än 30 sekunder.
Läckage koppling v70 II

Tack för svar, är just den frågan […]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]