Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 19alex91
Har köpt en vattentempratursmätare på biltema fick med en givare. på motorn (höger sida) under insuget finns det 1 givare vad jag vet men jag tror det sitter 2 st. det är en som är närmast kylaren som bara har 1 sladd. sedan finns det 1 som har 2 st sladdar. . jag tror att den är tempgivaren. men på elchemat ska jag bara ha en kabel från mätaren till givaren och ingen jord. för givaren blir jord. konstigt först 2 kablar och sedan 1 bara.??

sedan på biltema finns det adapter för vattentempgivare. där står det:
Adapter för vattentemp givare : För enkel montering av givare till vattentempmätaren..monteras på den övre kylarslangen (som kapas). Vattentempgivare skruvas sedan fast i adaptern. Material: Eloxrad aluminium. Gänga: 1/8"-27NPT. Det måste vara bra mkt ängklare att göra eller hur? Men om man gör det måste man ju jorda givaren.. antar jag.

:D :-O)
Vovlo_Henrik skrev:Givaren till motorstyrningen sitter vid cylinder 3, och givaren till tempmätaren sitter vid cylinder 1 ungefär :wink: Är din orginalmätare trasig??
Okej tack :D jaa eller trasik den lever sitt eget lilla liv. 740 standard fel har jag hört

Kan man fortfarande köpa av dig?

Hur mår ni???

Här kommer en positiv nyhet. Var på bes[…]

Fästa grill v70 2004

OK,så det är där den sitter lö[…]

Haldex gen 5 vibrationer

Fan va gött, nu måste ju jag ochså[…]