Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Varför lägger min kupé fläkt av vid gaspådrag?

När jag t.ex gör en omkörning och gasar på, så slutar kupéfläkten att spruta luft. När jag sedan återgår till marschfart kommer den tillbaka. AC funkar och ger fin kyla, men detta är irriterande. Vet att det var likadant på en 944a jag hade, men den han jag sälja innan jag tagit reda på felet.

Bilen är en 965 från -95. Motorn är en 2,5l sexa.

MVH
/Christian
Det brukar vara så att AC-kompressorn stängs av på fullgas, den tar ju några hk. Kanske är så att fläkten också stannar för att "spara" på kylan i bilen? Jag ska försöka läsa på lite om jag får en stund över i morgon...
Nej, här är svaret?: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15&t=22542
Vore kul att få ge Sparkz smisk på fingrarna :twisted:
Min 965-92 är likadan, har konstaterat att det är vacuumspjället och tar hellre irritationen att luften styrs om till golv istf ansikte än river ner halva inredningen.
//Björn
Jaha... Jag kunde ge mig ***** på att det redan fanns en tråd om det som jag inte hittade... :(

Tack för svaren i allafall. Typiskt att det ska vara något som är klurigt att både felsöka och laga. Nä... Får nog stå ut med det...

Tack för ett bra forum! :)

/Christian

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]