Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Fasligt gnissel på sistonde från bromsarna.
Alla klossar ok runt om. Men vänster bak har en rätt kass broms-skiva. Bytte klossar nyss där men för snål för att byta skivan ... Biltema .....
Vad är grundtipset ? Är det den kassa skivan som ger gnisslet tro ?
Det gnisslar mest i ett visst läge av svag vänster-sväng. Också rätt tydligt att så fort jag drar på gas slutar det gnissla. Om jag släpper gasen börjar det gnissla igen. Drar jag lite i handbromsen slutar det också.
Användarvisningsbild
av sidhabo
fribbe_740 skrev:säker på att det inte är något annat som gnisslar då? kan ju vara handbromsen eftersom det slutar gnissla när du drar i den
Jo, fast de slutar gnissla även om jag trampar på fotbromsen. Eller styr höger ....
Vad är den vanligaste orsaken till gnissel. Klossarna eller handbromsen ..... borde la va klossarna.
av figge77
kolla så att inte oken kärvar. va så på min 945 nyligen och de va höger ok bak som inte gick tillbaka. slutade gnissla när jag svängde som du beskrev. nytt ok och allt var frid och fröjd igen.

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]