Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jimmysd
Tja

Tänkte slänga på dimljus på min 740 nu. Men funderar på en sak. Har sett en del ha sina dimljus "innanför" frontspoilern. Är de luckor i spoilern? Ser så ut men ändå inte. känns som spoilern är helgjutet. Eller måste man skära upp för dom?

Mvh JImmy
av Volvo_740_GLT
Man behöver inte skära upp i spoilern. Det finns färdiga hål i den, det är bara att plocka bort luckorna och sedan montera dimljusen.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Gå nära spoilern och pilla känn lite för vad jag sett så sitter det som luckor för att kunna montera dimljus.
av Jimmysd
Verkar som om man måste skära ut för dimljus isåfall. finns ju färdigborrade hål utanför spoilern så de blir nog till att montera dom där. Gött med 630 watt extraljus senn:D
av Volvo_740_GLT
Titta moggrant vid sidan av spoilern så ser du att det finns en lucka på varje sida där dinljusen ska sitta. Jag har mina där i alla fall... Det är bara att peta ut luckan med en skruvmejsel och sedan montera.
Användarvisningsbild
av quisten
På Turbo och Gle/glt versionerna samt extrabeställda bilarna är det klart att montera
men på många GL versioner är det inga urtag i spoilern för detta.
av Volvo_740_GLT
Väldigt konstig diskussion detta... På alla 740-modeller finns det luckor för att montera dimljus alltså MAN BEHÖVER INTE SÅGA ur i spoliern. Däremot på 240-serien måste man såga. Jag har haft många olia 740 GL, GLT, TURBO och alla har urtag i spoilern

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]