Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Throzell
Tja jag har en volvo 945 turbo. Jag har ett problem bilen dör ibland när man kör med den.Först börjar stereon lägga av sen hastighetsmätaren och allt annats inne i bilen och lyssena blir svaga.Sen börjar han gå dålig.orkar inte dra sig själv typ.Och sen dör han och när man vrider om tändningen så är han helt död ibland går de att dra igång han och ibland inte. och batteriet är helt dött. När man laddar de går han kanon igen så de är något som dra ut strömmen när man kör och jag vet ej ?

Jag har kollat kolen i generatorn och byt oxiderande kablar och generatorn laddar som den ska men ja förstår inte vad de kan vara? Tacksam för svar :)
Mvh Robert
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hmmm inte lätt hur såg kolen ut var dom mer än 1 cm, om inte så kan nog ett byte vara bra till trots.

Slå lite på genetatorn med något hårt det kan ju trots allt vara kolen som e boven i dramat, mina kol var i stort sett slut och fjärdrarna va inte av bästa hälsa så den byttes ut.
Användarvisningsbild
av isak
hej
hade en 740 med liknande fel kolla kabelhärvan som går fr-generator? imitt fall skavsår på b+ kabel under framkant på motorn. du kan även ha utlitna släpringar(kolet ger så mycket kontakt som bara orkar släcka laddlampan.
isak
av Throzell
cybermunk skrev:Hmmm inte lätt hur såg kolen ut var dom mer än 1 cm, om inte så kan nog ett byte vara bra till trots.

Slå lite på genetatorn med något hårt det kan ju trots allt vara kolen som e boven i dramat, mina kol var i stort sett slut och fjärdrarna va inte av bästa hälsa så den byttes ut.

Okej för den föra ägan så dog den med för han så han byte kolen för han trodde de var de men den fortsatte dö.
Men ska kolla fjädrarna kan vara de.Tack så mycket :)
av Throzell
dalldall skrev:om detta händer utan att laddlampan tänds? tyder det på en kass diod i generatorn tycker jag!

hej det tänds ingen lampa. Är den dioden i generatorn ?
av Throzell
isak skrev:hej
hade en 740 med liknande fel kolla kabelhärvan som går fr-generator? imitt fall skavsår på b+ kabel under framkant på motorn. du kan även ha utlitna släpringar(kolet ger så mycket kontakt som bara orkar släcka laddlampan.
isak
Okej kanske borde byta generatorn och kolla om de är den annars ?
Användarvisningsbild
av emwtur
Känns som en standard fråga men;
Lyser laddningslampan innan du startar bilen ?
( tändningen på bara )

/emwtur
av Throzell
emwtur skrev:Känns som en standard fråga men;
Lyser laddningslampan innan du startar bilen ?
( tändningen på bara )

/emwtur

Menar du när alla lampor är igång på instrumentbrädan ?
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]