Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en läckande backventil under bilen. mellan tanken och bränslepumpsvaggan. Jag har förstått att den inte siter på alla bilar utan kan ha monterats i efterhand där kunder klagat på oljud från pumpen. Nåja, jag har tänkt ta bort den. Men, bränsleledningen är av plast, hur kan man skarva den på ett säkert och bra sätt? Det blir väl en bit på ca 5 cm jag måste tråckla dit. Tacksam för förslag. :?:
Fixat! Jag tog mig under bile i lördags och till min förvåning möttes jag av bränslerör av metall. Hade jag kikat tidigare så hade inte denna tråden kommit till, men alltid bra att veta hur ni gör med plastslangar. Bilprovningen uppmärksammade mig på att ventilen läckte redan i september,bara jag rörde den lite så trillade den i småbitar. Snacka om att det vardags, helt upprostad. Nu sitter där en gummislang och allt är OK. Kollade inte hur det såg ut med röret innan då två olika Volvomekaniker sagt att röret är i plast och att det inte blir lätt att skarva.
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]