Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Står i manualen att den ska sitta till vänster om ratten men jag har rivit bort kåpan och kollat kollat under hela ratten men hittar ingen säkring. Nån som vet ???

Bilen är en 940GL -91
Användarvisningsbild
av MoteX740
tror den sitter ovanför kåpan där du vilar kopplingsfoten när den inte är på pedalen.
Någon stans ovanför tårna där:P
har för mig iallafal att styrenheten brukar sitta där :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den sitter på ett relä, ganska långt upp. Det brukar nog sitta på konsolen som håller styrenheten... Ev. behöver du flytta på lite kablar för att hitta det.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Sparkz skrev:Den sitter på ett relä, ganska långt upp. Det brukar nog sitta på konsolen som håller styrenheten... Ev. behöver du flytta på lite kablar för att hitta det.
Har letat och letat.... Ingen som har en bild ?
av Vovlo_Henrik
Den sitter på sidan av ett relä som sagt, kika ordentligt med ficklampa så hittar du den, har varit med om en del som hänger lösa :roll: Kan kanske orsakats av tidigare ägare/mekaniker som inte satt den tillbaka :wink:
Användarvisningsbild
av Bosse78
Vovlo_Henrik skrev:Den sitter på sidan av ett relä som sagt, kika ordentligt med ficklampa så hittar du den, har varit med om en del som hänger lösa :roll: Kan kanske orsakats av tidigare ägare/mekaniker som inte satt den tillbaka :wink:
Hittar fortfarande inte... kan man inte få nån liten ledtråd. Hur ser relät ut ? storlek ? färg ? osv
av Vovlo_Henrik
Det är ett blankt relä med en röd säkring på min bil, kolla om den ligger instoppad i kabelhärvan eller något liknande, relät är i storlek nåt i stil med ex ljusrelät fast något högre :???: Blev en konstig förklaring men men...
av wirgart
Jag har samma problem. Letar och letar men hittar ingen säkring.
Har snart rivit ut hela instrumentbrädan på bilen...
Finns ju en stor silvrig box med massa kretskort osv till Absen vid kopplingen. Men ingen säkring. ?:-/
Användarvisningsbild
av lennarte
På min 740 sitter det ett relä (transientskydds relä) i omedelbar anslutning till styrboxen för ABS på vänster sida ovanför skyddet över knäna Bakom alla kablar direkt mot plåten mot hjulhuset. På toppen på det reläet sitter en 10A säkring. Det är inte lätt att hitta det, men det finns där.

Mvh
Lennart
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]