Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 16valve
Hejsan!

Jag har lite problem med min m46 låda. Det började med att vi sladdade och sen la vi ur växeln och fick inte i den. har åkt lite testat å grejjat. nu går alla växlar i fint iaf någorlunda fint. spaken är jätte slapp i sidled så jag tänkte jag skulle byta bussningarna, kan det vara bussningarna som gör att växlarna inte vill åka i? och jag skulle behöva hjälp hur man byter bussningarna. sen skulle jag vilja veta om någon vet vad det kan vara för fel när jag backar och åker framåt så kan jag lägga ur växeln helt och släppa upp kopplingen då vill bilen åka framåt ändå. och om jag rullar bakåt och lägger i backen så är det som om ettan vill vara i så bilen stannar precis som om jag hade ettan och backen i samtidigt? så när jag släpper upp kopplingen så backar jag men när jag trycker ner kopplingen så vill bilen åka framåt:S och när jag bara har friläge i och släpper upp kopplingen så vill den också framåt? Plus att när jag backat så är det svårt att få i ettan och tvåan:(

Hjälp mig är ni snälla, och om ni inte förstår vad jag menar eller nått så fråga :)

MVH
Kanske inte? :???:
Låter som det är lite för sent att hälla i olja nu... Vill den driva på friläge är den på g att skära.
Köpa en tidig XC90?

Är det mycket barnsjukdomar första &ar[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]