Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av D-Berggren
Jag har en varvräknare som går ibland och ibland inte... Om man daskar till på översidan av instrumentbrädan dör den om den fungerade innan och tvärt om, om man slår ett par gånger till kan man få igång den igen..

Går det löda om den? Eller måste jag byta ut den? Är det svårt att löda om den? Var och var är de som det brukar krångla? någon som gjort detta som har bild? :) Mycket tacksam för alla tips jag kan få :D
Användarvisningsbild
av Claes74
har aldrig hört om varvräknare som dött men i stort sett allt annat i VDO instrumenten från 90 - 92 var skit, hastighetsmätare och tankmätare är väl mest vanligt att det går sönder.
har haft en 90:a själv som trippen la av på och även tankm. så jag fick köra på känn tills det var dags att tanka :lol:
problemet är ju att eftersom de var så dåliga så finns det inte mycket på beg marknaden att hämta.

vad gäller lödning så vet jag inte om det går.
av D-Berggren
det var ju inte kul att höra, men jag har klarat mig min hastighetsmätare och tripp fungerar :) tankmätaren är lite sådär, den fungerar men den stämmer inte.. tutar man så hoppar visaren till nytt läge :S Men jag kör på trippen och tankar full och det fungerar fint :lol:

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]