Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvodennis
har lite problem som jag hoppas någon kan hjälpa mej med här.
ska byta ett styrstag på min 740 -88 för att förra ägaren har patentlagat de. men fattar inte hur man lossar styrstaget, nån som vet hur man ska göra?
har tatt en bild me och undrar fall man typ ska slå med ett dorn elr nått i det inringade området, där e en liten "grop" precis som att man ska slå väck nått där?

Bild

väldigt tacksam för svar.
av Cicaro
Om jag inte minns helt fel är styrstaget gängat i båda ändarna så det skall "bara " vara att skruva ur.. Om jag inte tänker fel så är det en gängning invändigt som går ihop precis där ditt kort är taget....(den tjockare delen som är ned på kortet är den som går in i styrväxeln?) Kika på bilden som är på mekonomen eller skruvats hemsida på ett styrstag så hänger du med på vad jag menar för där syns gängningen...
av Cicaro
Gutt, NP, om du har ZF växeln kan jag också tipsa dig om priskillnaden på 4-500 spänn mellan skruvat.se och mekonomen :)
Skönt att det löste sig..

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]