Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jmk
Har en 740 med regina som efter jag bytat bränslepump märkt att när jag kommer ner i ca 20-25 liter i tanken så dör motorn lite i korsningarna, precis som om han inte får bränsle en sekund i svängen.
Har kollat en extra gång allt jag haft lös vid bränslepumpsbytet så de sitter.

Kan det vara den nya pumpen från Micro? Höll på att få fel pump fast jag sa typ 5 gånger att jag har regina.

Mvh // Johan
Sattit den ända ner? märkte när ja hade bort den att den gärna ville sätta sig lite högre upp, alltså den hakade sig på nån grej, så man fick ta till me lite våld för att trycka ner pumpen på den stålbit den hänger på, så den skulle suga ända ner :P förstår dig om du inte fattar:P är inte så bra på att förklara :)

har också regina.
av jmk
Menar du det vita plastfacket med en stål klämma-hake som klickar fast i pumpen? Den klickades dit ganska lätt för mig. Eller menar du att hela armaturet som ska i och skruvas fast i tanken...kan den komma fel? Markeringarna sitter i våg med tanken iaf.
jmk skrev:Menar du det vita plastfacket med en stål klämma-hake som klickar fast i pumpen? Den klickades dit ganska lätt för mig. Eller menar du att hela armaturet som ska i och skruvas fast i tanken...kan den komma fel? Markeringarna sitter i våg med tanken iaf.
Nä det är nog passningen av hela armaturen i tanken som kan va problem. Hade en hel del vridande innan det kändes bra när jag pillade in den. Så det är viktigt att hela armaturen känns bra i passningen i tankhålet innan man drar åt den stora plastringen.
av jmk
Har haft loss plastringen och känt efter hur armaturen sitter och det känns verkligen som att det sitter som det ska och markeringarna som finns på armaturlocket sitter i våg som det ska.
Jag klickade dit pumpen i plastfacket precis som originalet satt så det måste väl vara rätt om den nu inte flyttat sig när jag lirkade in armaruren.
Tycker inte att pumpen ska kunna flytta sig så mycket för då är det skumt att motorn dör när jag svänger redan vid nästan halv tank eller?
Får väl ta ur allt igen och se i värsta fall.
om det är halv tank kan det ju inte ha med pumpen att göra, kanske någon spricka i slangen från pumpen ? så den suger luft när du som sakt svänger, slangen sitter ju lite högre upp

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]