Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PelleH
Har ett litet problem med min -88(A). Den startar hur lätt som helst då den har stått ett tag. Men om jag skulle tex åka på affären och springa in och handla och kommer sedan ut så kan den jävlas. Precis som att jag inte får någon gnista alls. Men det händer inte varje gång. Ja plus att den rycker. Har iaf köpt nån super rening (stf eller vad de står på flaskorna) så lite bättre har de nog blivit men inte bra än.

Saker som jag har fixat/kollat upp

Tändkablar bytta (dock biltema)
Precis fixat nya tändstift
Kollat upp luftmassemätaren
Tändmodulen
Bytt hallgivare

Om de är något mera får jag lägga till de sedan.

Är det någon som tror sig veta vad felet kan vara så är jag glad för alla svar.

Mvh Pelle
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Har erfarenheten av att dessa bilar är kinkiga...när det gäller tänddelar! Jag skulle börja med att byta till original tänddelar. Vilket märke har du på tändstiften?
Användarvisningsbild
av PelleH
Tändstiften är nya som sagt. tror dock attt de är biltema där oxå.

Kom just in genom dörren. Nu dog faktiskt bilen då jag körde. Testade o dra lite i tändkabeln. gick igång på typ 5min istället för vanliga 45 :P
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:Tändstiften är nya som sagt. tror dock attt de är biltema där oxå.
För att upprepa Jockes fråga. Vilket märke har du för de nya stiften. Nämligen en del dåliga erfarenheter med vissa märken :evil: ... eller går den felfritt nu ?
Användarvisningsbild
av PelleH
BTR?

Tror dom kommer ifrån biltema. Men eftersom dom är nya så är inte de som är felet. samma fel både före och efter jag bytte stift.
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:BTR?

Tror dom kommer ifrån biltema. Men eftersom dom är nya så är inte de som är felet. samma fel både före och efter jag bytte stift.
Men biltema har väl inget eget märke .... ??:-/ Vissa har haft problem med även nya stift .... närmare bestämt NGK.
av dalldall
stiften har ingen större betydelse, iallafall inte när dom e nya! börja med att kolla om det är soppaproblem eller tändning när den jävlas, det är grundläggande istället för att byta massa grejor på vinst o förlust, när den jävlas så prova o spruta startgas, går den då så är det soppaproblem, om inte är det tändfel!!
Användarvisningsbild
av PelleH
Får kolla upp de dära imorgon kväll om polaren har tid att hjälpa. Eller om han vill åka på hans jobb så man kan vara inne :)
Köpa en tidig XC90?

Är det mycket barnsjukdomar första &ar[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]