Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej jag har en 740 -88B med 230F motorn och har lite problem det började med att lmm gick sönder men har nu bytt den (ej biltema). Det som händer nu är att när jag körde så försvan orket och om man gasade mer så kvävde motorn sig men lyckades iaf komma hem. Men nu så vill den knappt gå över huvud taget den startar och går i ungefär 20sek sen dör om man inte pumpar gasen då ger den kraft just när man pumpar men kväver den om man håller nere gas pedalen.

Jag har kollat fel-koder har inga.

Tacksam för svar.

/F
F_Klaesson skrev:Numret är 0 280 212 016 det vart det som satt i innan och det var en sådan jag köpte.
Tog du ur och satte tillbaka säkring 1 efter bytet av LMM? Var köpte du din LMM? Var den ny eller beg?
F_Klaesson skrev:Japp tog ur säkring 1 och väntade nån timma köpte lmm på meca och den var ny.
Tycker att symptomen tyder på att LMM eller signalen till denna är kass... Har du en multimeter så kan du mäta signalen...
Har nu gjort mätningen och värderna stämmer med guiden. Märkte också idag att när bilen är kall så startar den och går bra men när den gått ungefär 5min kanske alltså blivit lite varm så börjar den frusta och kväva sig.
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]