- fre 21 nov 2008, 21:01
hej hej har idag konstaterat att min ny inköpta 960 har dåligt komp (1)10.5.(2)10.0.(3)7.5.(4)11.0.(5)9.5.(6)10.0 då alla motorer jag hittar tycks kosta skjortan typ från 6000-15000kr så tänkte jag att man får en v8+låda för dom pengarna.nu undrar jag finns det någon som har erfarenhet av detta och går det att besiktiga bilen som vanligt fast en reg bes först??? tips o trix e välkommna ps har någon en 3.0 91 eller nyare till vettiga pengar i skåne småland halland så hör av er mvh alex
volvo v70 GLT 98
DODGE D250 POWER RAM V8,,,,,soppasnål:),,SÅLD
volvo s70 2.5se 98
STOLT SKÅNING,,,,,,,,SVERIGE EN LITEN DEL AV SKÅNE
DODGE D250 POWER RAM V8,,,,,soppasnål:),,SÅLD
volvo s70 2.5se 98
STOLT SKÅNING,,,,,,,,SVERIGE EN LITEN DEL AV SKÅNE
haft bilen i en vecka nu cirka kört circka 20-25 mil o då har oljan varit oförändrad.angående ditt råd om testet så ska jag kolla detta imorron sen vet inte jag men har inte dessa motorer nån typ av pasta/packning sett till traditonell packning(vet inte men har hört så?????)och byta packning går ju hyffsat snabbt.sen är bilen nybes utan anmärkning på hc/co halt ligger allt som det ska men det e klart mycket k-sprit löser det problemet.ska kolla upp mer men som det känns nu ligger väl kolvringarna bäst till i felsöket.angående v8 hade varit kul och se om det hade gått och få ner volvos egen åtta men det hade man väl aldrig kunnat lösa ekonomiskt :D mvh alex
- By LOB