Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Jo har kollat omkring lite och hänger inte riktigt med är det så att dessa mätare bara funkar på förgasar motorer eller funkar de på insprutsmotorer ochså?

Om de funkar hur kopplar man då in dessa skulle vara på en B230F isåfall? Har en liggande har fattat att den ska kopplas med t-koppling på en vacuumslang men vilken av alla dessa slangar?
Någon som vet?

Mvh/F :)
av Volvo_740_GLT
Japp det funkar på en B230F det är bara att kapa en av vacuumslangarna och sätta dit t-kopplingen
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Tackar för svaret :-)-)

Men är inte så haj på vacuum slangarna ??:-/

Bifogar en bild vilken av dessa slangar om du skulle kunna berätta :mrgreen:

Bild
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Löste det själv hittade ett ställe att koppla in på om någon vill ha info om det så kan jag bifoga bild vid förfrågan.
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Bild på hur ja gjorde. Nippeln tog ja från en 740 på skroten. Men det funkar att sätta t kors på slangen som går till regulatorn med antar jag blir ju samma grej.

Bild
av Jimmysd
F_Klaesson skrev:Bild på hur ja gjorde. Nippeln tog ja från en 740 på skroten. Men det funkar att sätta t kors på slangen som går till regulatorn med antar jag blir ju samma grej.

Bild
Funkar ju lika fint o skära bort ca 7 cm på slangen te BTR´en o sen sätta ett T-kors på den. Mycket smidigare med.
Användarvisningsbild
av Kombimannen
Vart kan man köpa en mätare någonstans? Finns det orginal?

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]