Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av scorpio63
Jag har en 945'a med en AW låda.

Det går knappt att få iväg bilen från stillastående med driven om det är uppförsbacke, däremot så funkar det på läge ett eller två, backen funkar oxå.

Nu har jag spolat igenom lådan med 20l olja och det blev lite bättre men inte bra, så jag funderar på om det kan vara filtret i lådan som är så tätt den inte får upp rätt oljetryck på drivern.

Tänker jag rätt?
av scorpio63
Är det ingen som har någon vettig kommentar?
av Volvofive
scorpio63 skrev:Jag har en 945'a med en AW låda.

Det går knappt att få iväg bilen från stillastående med driven om det är uppförsbacke, däremot så funkar det på läge ett eller två, backen funkar oxå.

Nu har jag spolat igenom lådan med 20l olja och det blev lite bättre men inte bra, så jag funderar på om det kan vara filtret i lådan som är så tätt den inte får upp rätt oljetryck på drivern.

Tänker jag rätt?
Har du noen gang flytta på innstillinga til girspaken? Eller justert kick-downwiren??? Det kan være konverter viss du har sjekka alt annet. HUsk bruk bilen ofte og pent når den er kald så vil som oftest girkassa fungere fint.

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]