Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av marianne1
Jeg har en Volvo 745, 92 modell. Den siste tid har jeg hatt problemer med at motoren stopper under kjøring fordi motoren ikke får strøm.

Ser dette ved at bilradio slår seg av og speedometer/turtallsmåler slutter å virke. Det underlige er at hvis bilen står stille i f.eks. 30 minutter eller startes med startkabler, går den som den skal igjen. Det virker derfor som om bilen ikke stopper fordi batteriet ikke gir strøm, men pga. andre forhold.

Jeg endte med å jorde fra batteriet til motoren. Det løste problemet i lang tid, men nå er det kom det tilbake igjen... Har nå skiftet regulator og børster på dynamo, og måler god ladespenning. Men i går kom problemet tilbake, så dette har ikke løst problemet.

Noen tips om hva som kan være galt?
Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du provat med en annan svänghjulsgivare/tändlägesgivare?
av marianne1
Er det den 10x10 cm boxen med den store kontakten der ligger ved gass-pedalen? Jeg har ringet til en ophugger, som har en '86 model stående, tror du at delen fra den kan fungere på min '92?

Min kæreste har skiftet de andre delene, men han er reist på jobb nu så jeg må prøve at få dette til selv..

Takk for hjelpen!
Användarvisningsbild
av igelkottar
Nej, givaren sitter på baksidan av motorn på svänghjulskåpan
med en 10mm skruvskalle.
av marianne1
Hei Igelkottar,

Takk for tippet. Jeg prøver først at skifte bundstykket i tændingslåsen. Hvis ikke det hjelper skal jeg prøve givaren.

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]