Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av P165B
Har en 945 fulltrycksturbo 97/98 med endast en tankpump, som nu inte startar.
Körde in den i garaget hösten 2025 och våren 2026 startar den inte. Trodde först att det var lite bensin i tanken, så fyllde på en dunk. Men den startar fortfarande inte. Bytt säkringar på 2 platser (ingen var trasig) Den i motorrummet på 30A är hel och släpper igenom spänning. Hör inte pumpen. Ok kollar då bränslerelät i reläbryggan i panelen. Svårt att känna om just det relät slår till då många andra relän också knäpper igång vid startförsök. Köpte nytt relä och bytte. Ingen start nu heller. DÅ bytte jag bränslepumpen i tanken. Nu hör jag fortfarande inte med den nya pumpen bygga upp tryck när jag vrider på tändningen :-/ . Ok får kolla om jag har spänning till pumpen. Men vart kan det försvinna spänning till pumpen om det inte är relä i panelen? Verkligen fundersam över hur spänning och funktion kan försvinna över vintern. Någon som haft liknande problem??

Har en 945 fulltrycksturbo 97/98 med endast en tan[…]

Haft bilen på service med bla. kamremsbyte. […]

Läste lite om att man kan starta om infotai[…]

Dyr tvåårsservice xc60

Skall göra tvåarservice xc60 hybrid […]