- För 45 minuter sedan.
Hej!
Har problem med att ABS lampan lyser konstant från start. Jag kan inte få fram felkoder från diagnosboxen för abs men får fram 111 på dem andra så boxen fungerar iaf. Hastighetsmätaren fungerar vid lugn och jämn acceleration men lägger av vid kraftig acceleration. Det gäller även trippmätaren.
Har bytt bägge givare fram samt mätt i kabeln och får värde 1100 ohm.
Bytt kransar
Bytt 10A säkringen under instrumentpanelen vid kopplingen.
Rengjort och mätt givare bak och får ett värde på 1300.
Bytt kontakt där bak också ifall det skulle vara den.
Testat med två andra relän från en 945 på skroten med samma Bosch nr på absen (0 265 205 010) men lampan var fortfarande kvar. På alla tester så har jag även kopplat ur batteriets minuspol för att ihop om att återställa felkoden men ej med någon framgång.
Kära volvo entusiaster, vad skulle felet kunna bero på?
Mvh,
Bepet
Har problem med att ABS lampan lyser konstant från start. Jag kan inte få fram felkoder från diagnosboxen för abs men får fram 111 på dem andra så boxen fungerar iaf. Hastighetsmätaren fungerar vid lugn och jämn acceleration men lägger av vid kraftig acceleration. Det gäller även trippmätaren.
Har bytt bägge givare fram samt mätt i kabeln och får värde 1100 ohm.
Bytt kransar
Bytt 10A säkringen under instrumentpanelen vid kopplingen.
Rengjort och mätt givare bak och får ett värde på 1300.
Bytt kontakt där bak också ifall det skulle vara den.
Testat med två andra relän från en 945 på skroten med samma Bosch nr på absen (0 265 205 010) men lampan var fortfarande kvar. På alla tester så har jag även kopplat ur batteriets minuspol för att ihop om att återställa felkoden men ej med någon framgång.
Kära volvo entusiaster, vad skulle felet kunna bero på?
Mvh,
Bepet
- By monarped