- Idag, 21:45
#1617066
Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och har eftermarknadschip på både bränsle och tändning, kör med ställbar trycklocka.
Tändsystemet är mer eller mindre nytt (fördelare, rotor, stift, tändplatta, kablar, vevaxelgivare) allt Borsch original. Samt nytt soppafilter och ny servad.
Nu till problemet bilen har helt plötsligt börjat ladda 0.4 bar istället. Tänkte att det hade hänt något med wasegaten så plockade bort downpipen och kickade och kände på wastegaten samt turbon, inget större glapp där. Testade att justera trycklockan men ingen skillnad. Det är som att den är ”strypt” på 0.4.
Sen när jag var ute och åkte så vipps laddade den som vanligt igen ~0.8 bar, för att sedan efter nån minuts körning återgå till 0.4 .
Vakuumslangar är nya samt har testat spraya startgas men hittar inget läck
Någon som har nån idé?
Tändsystemet är mer eller mindre nytt (fördelare, rotor, stift, tändplatta, kablar, vevaxelgivare) allt Borsch original. Samt nytt soppafilter och ny servad.
Nu till problemet bilen har helt plötsligt börjat ladda 0.4 bar istället. Tänkte att det hade hänt något med wasegaten så plockade bort downpipen och kickade och kände på wastegaten samt turbon, inget större glapp där. Testade att justera trycklockan men ingen skillnad. Det är som att den är ”strypt” på 0.4.
Sen när jag var ute och åkte så vipps laddade den som vanligt igen ~0.8 bar, för att sedan efter nån minuts körning återgå till 0.4 .
Vakuumslangar är nya samt har testat spraya startgas men hittar inget läck
Någon som har nån idé?
