Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zoddan
(Det är en 960 -92 Automat som det rör sig om)

Skulle köra iväg nu ikväll så kom jag ut ur garaget sen när man skulle dra iväg så växlade han inte utan stannade på 1an, allts åva fan tänkte jag... Så Iaf efter en bit så kom 2an så konstrade den så en bra bit
så nä fan tänkte jag stanande skiten (vet att jag har kontaktfel i instrumenten) så jag rev av kontakterna där och satte i dom igen sen växlade den men den slår som en get i växlarna hela bilen tar ett skutt när man lägger i Driven och backen, Konstiga är att den gick klockrent igår inga problem alls så det har kommit under natten när den har stått stilla..

har ni varit med om något liknande eller rent av vet vad felet är?

ska kolla om den satt nån felkod senare ikväll.

Annars blir jag helt knäckt om lådan efter bara 3 veckor i min ägo kastat in handduken :( inte råd med en renovering.
av zoddan
oljan såg fin ut när jag kollade den förra veckan!

har man igång motorn och flyttar spaken så går den trögt som fasen, stänger man då av motor så går spaken normalt. Samt har man igång motorn och lägger i driven så låter det som om nått är löst, typ nått stag som skamlar/klinkar/konkar svårt att beskriva.

Skumma är ju att det bara kom tvärt när den stått stilla under natten!!
av zoddan
Den var ju inte så igår, det blev nu under natten.

hade inga problem alls igår fast den var kall och varm, körde 4mil utan några tendenser på fel
av skutte
om den är elektrisk styrd som på -95 och framåt så kan det vara en givare som sitter på högersidan om v-lådan

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]